Modalități de stabilire a prețului pentru produsul meu


De ce este important prețul?

  • Deoarece este unul din factorii care determină dacă un produs se vinde sau nu.
  • Deoarece prețul reprezintă valoarea produsului atât pentru vânzător cât și pentru cumpărător.

În mod normal, chiar înainte de a face un produs, ar trebui să stabilim la ce preț vom vinde acel produs și mai ales care sunt prețurile unor produse similare pe piață.

Orice produs pe care dorim să-l vindem, trebuie să aibă un preț care să reflecte atât costul lui, adică cheltuielile făcute cu producerea lui (de exemplu: materialele folosite, o sumă care să reflecte uzura utilajelor folosite, o sumă care să reflecte costul muncii depuse pentru producerea bunului, o suma care să reprezinte taxele și impozitele pe care le plătim statului după vânzarea bunului) cât și o sumă care să fie profitul nostru.

După modul în care stabilim prețul unui produs, ne putem afla în una dintre următoarele situații:

  1. Stabilim prețul în funcție de costuri

Prețul se determină pornind de la costul produsului la care adaugăm un anumit profit. Avantajul acestui mod de stabilire a prețului constă în faptul că în felul acesta se urmărește acoperirea costurilor apărute cu ocazia realizării produsului;

  1. Stabilirea prețului în funcție de concurentă

Metoda care se referă la stabilirea prețurilor după prețurile firmelor concurente. Astfel, pot să stabilesc prețul produsului meu în două modalități:

a) stabilesc prețul la fel ca ceilalți producători și în funcție de variațiile de preț stabilite de ei modific și eu prețul produsului meu

b) stabilesc prețuri diferite de cele ale producătorilor similari și nu le modific în funcție de modificările de prețuri pe care le fac ei.

  1. Stabilirea prețului în funcție de cererea existentă

Aceasta este o modalitate pe care o pot folosi atunci când nu sunt foarte mulți producători (care să ofere produse similare cu cel produs de mine) sau când produsul oferit de mine este destinat unor clienți selectați. Astfel prețul se poate stabili de comun acord cu cumpărătorul.

 

Cum putem decide dacă prețul de vânzare al produsului meu trebuie să fie mai mic sau mai mare?

Când stabilesc un preț mare al produsului meu?

Pentru stabilirea unui preț ridicat al unui produs, ar fi bine să îndeplinesc cel puțin una din condițiile următoare:

  • Produsul meu se adresează unei categorii de consumatori cu posibilități financiare mari, care sunt dispuși să plătească prețuri mai ridicate pentru a obține un produs pe care îl doresc
  • Calitatea produsului meu este net superioară celorlate produse ale concurenților iar această calitate este esențială pentru clienți, astfel încât să determine cumpărarea produsului
  • Imaginea produsului meu este deosebită în percepția consumatorului/clientului

Când stabilesc un preț mediu pentru produsul meu?

Atunci când:

  • Produsul meu se adresează unei categorii de consumatori cu venituri medii
  • Produsul meu este similar cu produsele altor producători, nefiind diferențiat de elemente care să determine cumpărarea lui de la mine și nu de la oricare alt producător

 

Când stabilesc un preț mic pentru produsul meu?

Atunci când:

  • Doresc să-mi vând produsul pe o piață existentă în care nu am mai vândut până acum acest produs
  • Doresc să măresc numărul de clienți clienți noi sau să măresc numărul de produse vândute

 

Așteptăm părerile și comentariile dumneavoastră.

Comenteaza

Trebuie sa ai cont pentru a adăuga comentarii.